Mattis blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Matilda - 21 november 2011 15:56

 

Har precis varit ute på en kort snabbis-runda med Chili.

Orkar inte lägga in en bild men det kanske kommer en ikväll efter dansen.

Vem vet?  


Jag längtar till på onsdag för då är det skolbio!

Vi ska se "Tusen gånger starkare".

Jag har sett den innan och den "Äger Fett!"   

Av Matilda - 20 november 2011 16:11

 


Igår sov jag över med Mikaela.

Vi fikade och åt kvällsmat hos hennes pappa med hennes 2 småbröder!

Sen gick vi till hennes mamma och sov där.

Vi kollade på "Just my luck" där Mcfly är med!   


En video på bröderna som dansar:


 

Ps: Hon har en lillebror till, fast hos sin mamma och så har hon en helstorebror också!


 

Av Matilda - 20 november 2011 15:56


Inatt sov jag över hos Mikaela.

På morgonen kom hennes pappa och lämnade över lite saker till henne för veckan. ( Vi var hos hennes mamma )

  Han sa att Mikkans hamster, Putte, var lite dålig.

Han rörde sig knappast utan bara låg där och andades.  


 

Här är han i mitt knä...


Vi la honom i en liten ask med vadd och gurka.


När jag hade gått hem ringde Mikaela och berättade att han hade dött.  


Minnes bilder:


 

   


 


Av Matilda - 18 november 2011 16:47

 


Hej!

Idag hade jag prov.

Det gick bra och var hyfsat enkel.

Efter skolan följde jag och Chili med Mikaela och hämtade hennes småbröder på dagis.

Sen följde vi med de hem och fikade.

Nu har man en mysig fredagskväll framför sig!  

Av Matilda - 17 november 2011 18:47


 

Av Matilda - 16 november 2011 14:51

 


Idag var jag inte med på idrotten för att jag varit sjuk.

Istället fick jag sitta brevid med en annan tjej från klassen och läsa om idrottsskador,

och svara på 15 frågor om texten.

Jag ska snart iväg till orkestern och spela där för första gången med min nya fiol!


Kankse gör ett videoinlägg ikväll.


Ps: Random bild ur mitt arkiv!  

Av Matilda - 15 november 2011 19:18

 


Jag har ängnat halva kvällen här nu till att plugga.

Eftersom jag var sjuk i fredags så var jag inte med på en genomgång i SO:n.

Därför vet jag vad jag ska kunna till provet på fredag.

Men tack vare Mikaela som hjälpte mig via telefon så är jag nu färdig!   

Av Matilda - 14 november 2011 19:50

   


Lilla Chili låg nerbäddad i sängen igår kväll!

Hon trivdes och låtsades som ingenting när vi började fotografera.

Ovido - Quiz & Flashcards