Mattis blogg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Matilda - 20 oktober 2009 19:33

Andra plats   Här är min lilla sötnos!

Hon kom 2:a på tävlingen av lydnads-kursen. Förra gången blev hon 3:a. Så det blir bara bättre och bättre, snar kanske hon blir 1:a......

Av Matilda - 16 oktober 2009 15:55

När vi var i Turkiet så bodde vi på ett hotel där det var show varje kväll!

En kväll så var det en manlig dansare som hade en orm som han dansade med!

Tukiet orm  

Ser ni blodet runt munnen på den?

undra vad det kom ifrån???....

Av Matilda - 16 oktober 2009 15:50

I somras var jag, mamma och mormor på älgsafari.

det var vår lilla egna som vi åkte runt i bil till olika fält!

Och vi såg faktiskt 4 stycken.

Här är en av de:

Älg  

Av Matilda - 16 oktober 2009 15:46

Chili och Ceasar  

Den här en av dem sötaste bilderna som jag har tagit!!

Det är på min lilla hund Chili och hennes kompis Ceasar.

De verkar väldigt nyfikna!!Glad

Av Matilda - 7 oktober 2009 16:56

Skrikandes 7/10 är mitt nya otursdatum. Läs! :


På min  skola har vi en gräsbacke och där backen slutar så är det en cementkant.

Jag skulle hämta en boll som hade åkt ner där, så jag sprang ner. När jag stannade så halkde jag baklänges och ramlade med ryggen på kanten.

Jag fick gå till skolsystern ( eller buren för jag kunde inte gå ) då fick jag en smärtstillande och mamma kom och hämtade mig.

Vi åkte till vårdcentralen och de fick titta på mig. De sa att jag skulle ta ambulans in till akuten.

Vi väntade på den STÅENDE för jag vågade inte riktigt sitta ifall det var ryggkotorna.

Men den kom aldrig. Efter en timme så bestämde vi att vi tog mig i bil dit istället.

När jag satt i bilen kom förstås ambulansen, men jag fick åka bil eftersom jag redan satt där.

När vi var framme så blev jag röntgad och olyckan var inget farligt. Det var bara mjukdelarna och musklerna som hade fått smällen.

Av Matilda - 4 oktober 2009 11:58

Nu har stormen kommit och vår grannes träd hade vält över vägen.

Så vi fick ringa till träd fellare så att de kunde komma och hjälpa oss!

Jag kanske kommer lägga in en bild på det sen!Glad

Av Matilda - 3 oktober 2009 19:39

   Jag går på scouter och har gått i 3 år.Den här bilden är tagen på mitt andra vår läger. Jag fyllde år den dagen så jag blev firad av hela kåren!Cool

Igår var jag på hajk när man sover i vindskydd mitt ute i skogen. Det var jätte roligt! Vi sov som sillar, alla 17 pers skulle få plats i en kåta. dasset var trasigt så det gick inte att gå på toa, man var tvungen att gå i skogen!Flört

Av Matilda - 3 oktober 2009 16:47

  

Det här är min fiol. Jag har precis börjat spela men själv tycker jag att jag är ganska duktig!

Jag blev intresserad av fiol när det kom massor av musiker  till min skola och spelade, jag blev så förälskad i fiolen och ungefär ett halv år efter så har jag börjat spela.Glad

Jag känner mig väldigt stolt när jag går med min fiol, för det är nämligen ett av de svåraste instrumenten!Flört


Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards