Mattis blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 31 mars 2011 18:55

Det här är dagens outfit:

 

USA-T-shirt från Lindex

Grå H&M-kofta

JC jeans svarta

Randiga strumpor

Svart hatt från farmor

 

Av Matilda - 31 mars 2011 15:03

Nu var det dags för veckans hissning och dissning!


 

Att Rögle går framåt med stormsteg!


 

Att det har varit regnigt och ruskigt idag!

Av Matilda - 30 mars 2011 19:41

Idag på kören så sjöng vi "Here comes the sun". Den var jätte fin tyckte jag!

Här är lite av den som jag spelade in från Spotify:


 

Jag ska snart lägga mig och läsa för att läsa klart dem sidorna som vi ska läsa tills imorgon. Vi har små "läsgrupper" där vi läser en gemensam bok i skolan.

Den som jag har just nu heter "Sadako och de tusen papperstranorna" och ser ut såhär:

  Den är ganska tunn


Av Matilda - 29 mars 2011 19:38

   Jag har tagit lite detaljbilder inne i mitt badrum. Såhär blev dem:


  Toapapper               Toaknapp

  Toaborste                Element

  Elementskruv            Tops

  Sminkpad                 Kran

  Anka                        Tvål

  Nagelborst                 Ljus

   Lås-hasp                              Lås

   Handtag                            Hasp

  Utsikt från fönster     Dush

 

Här ifrån kommer alla spindlar in i vårat hus! 

Av Matilda - 29 mars 2011 16:41

Bara för att jag pratade om pengar i förra inlägget så blev jag sugen på att skriva om spargrisar!

Jag tänkte lägga ut lite bilder som jag hittat på google!

Dem här är roliga!

"För svinrika"

&

"Svarta pengar"

Här är min egen:

   

Här i ligger min 5:a från panten!

Av Matilda - 29 mars 2011 16:21

Har nyss övat lite på fiolen tills imorgon när vi ska spela på skolor!

Vi spelar blandannat Pirates of the Caribbean! En blandning av 4 låtar från filmerna.

Den är på två sidor och svår!

 

  Det här är mitt svåraste stycke. Det går så fort...


När jag kom hem efter skolan gick jag till ICA med Chili för att panta burkarna jag samlat på mig. Av 24 stycken var bara 10 giltiga och jag fick en 5:a för det.

Jag passade på att köpa en chokladmunk som jag åt med 2 chokladbollar och lite oboy när jag kom hem. Mums!

 

     

Dock har jag fått feber igen...

Av Matilda - 28 mars 2011 19:56

Idag premiär grillade vi korv i det fina kvällsvädret!

Chili var jätte sprallig!

  Pappa med grilltången

   

 

   Chili busig


 

         

   


Av Matilda - 28 mars 2011 16:09

Det blir en liten snabbis nu, för jag ska snart till dansen!

CISV lägret var jätte roligt och jag är jätte trött efter det!


Det är superfint väder idag! Solen skiner och havet glittrar.

Bilder från min och Cjilis eftermiddagsrunda:

     

    Dock så blåste det en del...

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards