Mattis blogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 31 maj 2011 21:12

  

Idag på golfen slog vi ut på rangen.

Jag fick ganska många bra slag faktiskt!


Vi åt pizza till kvällsmat och tittade på 2 1/2 men!


Vi ses imorgon godnatt!   

Av Matilda - 31 maj 2011 17:21

Hejsan!

Nu är jag tillbaka med en raport om odlingen.


Jag har planterat en avokadokärna i helgen,

och som kan ta 1-4 månader innan den ger skott.


Dock så har det hänt massor med Sommarmalvan!

Det lilla skottet i mitten av de två lite större bladen har växt sig jätte långt och sammanlagt så är hela plantan närstan 10 cm!!


 

Vi ses!

Av Matilda - 31 maj 2011 15:28

   

Hej hej!


Nu sitter jag ute på terassen och har nyss fikat.

Jag var och handlade innan inför vandringen med hela skolan imorogon.

På inköpslistan stod bland annat Ballerina kakor som jag provsmakat nu till fikat!

    

Som jag nämnde så har hela min skola vandringsdag imorgon hela dagen.

Man ska gå med sin "kompisgrupp" som det heter.

Det är grupper som innehåller 2 pers från varje klass.

Alla på skolan har en grupp och varje år kommer det 2 nya förskoleklassare till gruppen och 2 6:or hoppar av och byter skola.

Jag tycker att det skulle vara mycket roligare om man fick gå vandringen med sin klass och inte med en massa små barn som man inte riktigt känner...   


Jaja! Ses!

Av Matilda - 30 maj 2011 19:35

Hej!

Nu är jag fin i håret efter ett besök hos frisören.


Jag valde att klippa upp lite där bak, klippa sneare lugg och fylla på slingan.


  

Jag när jag fyller på min slinga.


Resultat:


   


Snyggt?

Av Matilda - 30 maj 2011 14:44

 

Hej!

Idag var det sista gången som klassen hade segling.

Det var lite för lite vind men det gick bra ändå!


Senare ska jag och mamma till frisören i stan och klippa oss!

Lägger nog ut resultatet senare!


SES!

Av Matilda - 29 maj 2011 20:45

Hej!

Idag har jag haft fullt upp!


Jag spelade på kulturskolefestivalen idag med orkestern och tre stycken från klassen!

Jag försökte ladda upp en film på när min orkester spelar men den laddade inte upp inom 3 tim...


Här är en bild innan allspelet:


  Ser ni mig??

Av Matilda - 27 maj 2011 21:23

Nu har det hänt grejer i mina små odlingar!


Sommarmalvan har vuxit till sig lite och här ser vi hur dem ser ut:


 

Jag har även börjat skymta ett litet litet skott av paprikan:


  

Man ser den den gröna lilla växten som är paprikan!

Wii

Av Matilda - 27 maj 2011 18:00

Idag har jag varit hos en kompis.

Vi hoppade studsmatta i ösregn och spelade Wii.

Vi slutade en timme tidigare idag eftersom idrottsläraren är sjuk.

Gött att sluta tidigt!


Sorry att jag inte bloggat på länge men jag har haft mycket att göra under veckan!


Chili klippte sig i Onsdags och såhär blev det:


 

Söt va?

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards