Mattis blogg

Alla inlägg under december 2010

Av Matilda - 23 december 2010 12:26

Nyss gjorde jag med lite hjälp från mamma det här vackra pepparkakshuset, det blev kladdigt men fint!

  

Av Matilda - 20 december 2010 17:40

   Idag har jag varit hemma för att friskna till mig lite och nu mår jag mycket bättre! Jag har läst och tagit lite spontana bilder här är en:

     

Det är rosorna som mamma fick av pappa i fredags!   

Av Matilda - 19 december 2010 14:25

Nu var det dags för jul pynt igen och att fixa granen.

Före:

  

Efter:

  

Av Matilda - 18 december 2010 16:42

Nu kommer jag med ett nytt boktips!

Jag har läst boken "Heddabloggen ... och allt det här med mamma" av Åsa Hofverberg. Boken är den fjärde i en serie men man kan läsa den ävan fast man inte läst de andra!

Jag skulle rekomendera den till åldrarna 10-13.

Själv är jag ju 11 och tyckte mycket om den!

Den har 189 sidor och texten ser ut så här:

Boken handlar om en tjej som heter Hedda och är 12 år.  Hennes bästis Carro tjatar på henne att hon ska starta en sida så Hedda startar en blogg. men hon vet inte riktigt vad hon ska skriva. Man kan ju inte riktigt skriva som det är, att hennes mamma går ifrån matbordet och låser in sig på toa och gråter och att hennes bästis sen lämnar henne och hittar en ny kompis.

Det är iallafall tur att hon har Gustav att träna straffar med ibland...

----------------------------------------------------------------------------------------

låter den spännande?          

Av Matilda - 18 december 2010 14:51

Idag var det dags för jul bak!  

Först så bakade vi ett supergott bröd:

    

Sen bakade vi knäck som blev perfekt:

    

Och till sist de klasiska pepparkakorna:

    

  

Av Matilda - 17 december 2010 14:30

     

Fy! Nu är man förkyld igen. Jag hade kanske lite feber imorse men gick ändå till skolan, men nu efteråt så mår jag blä!  

Får skippa tennisen. 

Hoppas man blir frisk till på måndag! <3

Av Matilda - 16 december 2010 16:05

Nu har det kommit mycket snö igen det är nästan storm här! Vi fick sluta en halvtimme tidigare från skolan idag pga vädret  

Här är en bild tagen innifrån på det fina vinterlanskapet i min trädgård:

  

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards