Mattis blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Matilda - 31 januari 2010 18:17

  

Den här fina hägern satt på en sten ute i vattnet nere vid Sven Johns udde.

Den satt där varenda dag man gick där nere i ungefär en vecka. sen blev det kallare och vi såg den inte mer.

...

Av Matilda - 31 januari 2010 11:31

Visst blir man ledsen när någon dör?

Man kan aldrig mer prata och skratta med personen.

Fast personen är ju inte helt borta...den finns fortfarande i hjärtat.

Döden är ju en del av livet, det är bara att acceptera det!

Här är en bild på en av mina ökenråttors grav.

Hon dog i sommras.

Hennes syster, Smulan dog den 13/12-09 ett helt halv år efter.  

Av Matilda - 30 januari 2010 14:54

Igår var jag på ett kalas med spa och övernattning.

Hotellpaketet innehöll:


* En övernattning i flerbäddsrum

* Tre rätters middag

* Spa behandling

* Underhållning

* Fruckost


Vi var 7 tjejer plus en lillasyster som gärna ville vara med!

Medans jag väntade på min tur in till spat så målade jag naglarna som fanns i "vänt rummet".

När Jag väntade på att naglarna skulle torka, så lekte jag lite med min kamera...

 

Men tillslut så var det min tur.

    

     

Av Matilda - 24 januari 2010 12:34

Den här awarden fick jag av Katsura!!

I den här ingick det att jag skulle skicka vidare den till 7 andra, men jag vet inte så många bra bloggar ennu. Men man skulle också skriva 7 fakta om sig själv, och det kan jag göra!


7 fakta om mig själv:


1: Jag är en glad och posetiv tjej.

2: Jag har en hund som heter Chili och älskar djur!  

3: Mitt favorit ämne i skolan är Svenska och Engelska.

4: Jag spelar tennis och fiol  

5: Jag har gått på scouter i tre år.

6: Gillar att surfa på nätet

7: ÄLSKA ATT LÄSA OCH SKRIVA!!

Av Matilda - 23 januari 2010 17:18

  

Idag var den där lilla tjuven vid fågelbordet igen!

Hna skrämmer bort småfåglarna och hänger sig i ena foten upp och ned när han äter. Ganska lustigt va?   

Av Matilda - 9 januari 2010 13:39

Nej, inte mitt i vintern!  

Den här tog jag en gång på Chilis hund kurs.

Den är faktiskt ganska cool!

Bara en enda masros mitt i det gröna.  

hejdå!    

Av Matilda - 8 januari 2010 11:17

 

Den här bilden tog jag i höstas.

Man ser liksom att de är ledsna över att försvinna, och söker tröst hos varandra.  hehe... 

Av Matilda - 6 januari 2010 13:01

 

Nu så har snön kommit tillbaka till vår lilla by.

Den är ljup och hundarna ÄLSKAR det!  

På den här bilden ser ni vår skogsrunda men snö på träden. 

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards