Mattis blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 9 april 2011 20:44

Nu har jag äntligen fått rätt på det här med videolektionerna!


 
 
 
 

Av Matilda - 9 april 2011 18:44

Man frå verkligen en vårkänsla när det är såhär fint väder!

              

Såhär busig var Chili:

 


 

Av Matilda - 9 april 2011 15:24

Idag åkte vi till stan för att se om vi kunde hitta en stor Rubik´s kub.

Vi hittade en på Åhlens för 159:-

 

Jag lovade att lägga ut lektioner på hur man löser den när jag fått en stor.

 Men dem får högst vara 5 min långa.

Så komentera om ni vill att jag ska lägga ut lektioner!

Av Matilda - 8 april 2011 15:43

Nyss har jag ätit vofflor som belve jätte goda!


På idrotten har vi delats in i grupper där vi ska hitta på en dans till låten

 "We go together" från filmen Grease.

Vi har fått välja låten själva och på musiken ska vi lära oss att spela den också!

Det är lite svårt för alla är inte överens.

Men det ska nog gå!

Av Matilda - 7 april 2011 18:41

Hej hej!

I veckan har jag börjat med att lära mig hur man löser Rubik´s kub.

Jag hittade nämligen en liten nyckelrings-kub som jag har använt.

Idag var det första gången som jag löste den utan att titta i mitt facit!


Före:

 

Efter:

          


Om ni inte tror mig se videon.

Såfort jag har hittat en större kub ska jag lägga t lektioner här på bloggen om hur man löser den för dem som har retat sig på den i evighet!


 

Av Matilda - 7 april 2011 15:01

Hej svejs!

Jag har nyss varit ute med Chili i det blåsiga vädret.

Det är på gränsen till stormvindar emmelanåt men solen skiner ändå.

Vi träffade på en annan litet krabat som var ute och vandrade också:

 

Mina Converse är suveräna!

Dem är snygga och sköna!

På söndag har vi konsert med kören och då ska alla ha converse på sig!

Här är vi tre stycken som hade dem på oss redan igår:

 

SES!  

Av Matilda - 5 april 2011 15:57

Hej svejs!

Nu är jag med min klasskompis Emelie: www.emeliedans.blogg.se

Vi har varit ute med Chili och tog lite bilder:


         

Kram från oss /    

Av Matilda - 3 april 2011 19:11

 

Såhär blev min första sockerkaka på egen hand.

Jag fattar inte att jag inte upptäckt det här innan...

att jag tycker om att baka altså.

Den blev jätte god!!  

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards