Mattis blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 13 april 2011 18:24

Följde med Mikaela hem efter skolan idag.

Vi lyssnade på musik och fikade.

  

Sen började vi skriva på en berättelse och vi har bestämmt att vi ska skriva varannat kapitel hemma hos sig.

Jag får börja och ska nog skriva lite snart!

Spännande!

 

Hehe!   



Av Matilda - 12 april 2011 19:56

I helgen köpte mamma och pappa ett granatäpple till mig.

Jag hade önskat mig ett, men det kostade mycket...

ni vill inte höra det...

25 SVENSKA KRONOR!!

Inte klokt!

I alla fall så har jag ätit den nu och den var lite omogen.

Jag sparade halva till imorgon!

   

Av Matilda - 12 april 2011 18:21

 Jag har hjälpt pappa att skära grönsaker nu.

Vi ska äta Kycklig och ris med... ja, grönsaker.

   

Av Matilda - 12 april 2011 14:39

 Idag har jag en kompis med mig från skolan.

Hon heter Joefin och det är första gången som vi är.


Vi har varit ute med Chili i regnvädret och nyss ätit köttbullemackor.

(Bilden är från google)

Av Matilda - 11 april 2011 20:28

Nu har jag precis kommit tillbaka från en 45 minuter lång runda

 med Mikaela och Chili!

Det var jätte fint ute!

Och nu ska jag ta det lite lungt ett tag.

       

Av Matilda - 11 april 2011 19:11

 Hej!

Jag har funderat på en sak.

Skulle jag passa i uppklippt hår?

Så som Jennifer Aniston har haft:

Kanske...


  Hmm...


Kommentera vad ni tycker!


Ska ut på en runda i det fina vädret med Mikaela och Chili snart.

Kommer kanske bilder sen.

Bye!

Av Matilda - 11 april 2011 14:21

Sitter ute på altanen och fikar lite.

Sååå härligt väder idag altså!

Funderar på om jag ska göra matteläxan...

Nä! Nu går vi över till roligare saker än läxor!!


Idag skulle alla cykla till skolan för senare skulle vi cykla ner till hamnen.

Där nere väntade två män som skulle ha seglings-teori med oss.

Dem var jätte roliga och vi fick prov sitta i en C55 ( Tror jag att det var ).

Vi ska dit nu några måndagar framöver och ska få segla!

Så kul!!


Nu måste jag nog göra läxan. Ses!


(Bilden är från Google)

Av Matilda - 10 april 2011 10:45

Just nu sitter jag ute på vår altan och bloggar lite.

Jag har nyss varit ute med Chili och pappa i det fina vädret.

GUd vad man blir pigg av att solen skiner!


PS: Komentera min videolektion om ni vill att jag ska lägga upp fler!

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards