Mattis blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda - 25 juli 2011 16:12

   

Här kommer lite bilder från årets besök på mitt sommarställe i Nyköping:

Jag och sysslingen Jessica!   1 liter!        Grodunge   Klinten med en ca 7 m djup klyfta/stup!


Kramiz!


Av Matilda - 25 juli 2011 14:00

Nu är jag hemma från landet igen.

Och gissa vad som hade hänt när jag kom hem...

Min Avokadokärna som sett så död ut har äntligen slagit skott!


 

Det betyder att  inläggen med odlingen är tillbaka igen!!

Jippiiii!


Av Matilda - 11 juli 2011 21:36

    Idag har jag  bakat dem här underbart smaskiga kakorna!


Jag har också ritat av Danny Jones!

Såhär blev det:

   

Av Matilda - 10 juli 2011 18:54

... inläggen med "Odlingen" tyvärr är slut.

Under min semester torkade växterna sorligt nog ut i värmen.   

Vila i frid...


        Minnen...

Av Matilda - 9 juli 2011 20:06

 

Nu tänkte jag skriva klart om Hollywood besöket!


Såklart så måste man ju gå på Universal studios när man är i Hollywood!

Så vi åkte dit och här är lite bilder från dagen:


  Mamma och jag med Homer Simpson!   Pappa och jag framför Mummy the ride. (Jätte rolig att åka!)

    

Vi åkte också ett tåg genom inspelningsplatser av olika filmer.

Här kör vi inne i ett "villa område" med en flygkrash.

Det är ett riktigt flygplan som dem förstört så att det ska se ut som om det är krashat...


Vi ses!

  

Av Matilda - 9 juli 2011 12:18

Har nyss duschat efter en jobbig jogging-tur med Chili.

Jag tror faktiskt att Chili var tröttast av oss.

Hon stapplade efter mig på slutet.

Jag hade mina nya gympaskor och gympashorts!

 

      


Vi ses!

Av Matilda - 8 juli 2011 17:50

                 Nu ska jag skriva om när vi var i Hollywwod dem tre första dagarna på vår semester!

Vi åkte en busstripp första morgonen.

Här kommer bilder från Beverly Hills mm:

            Jag och pappa kollar brillor!

  Beyoncé ´s hus i Beverly Hills   Spiderman´s blivande hus i Beverly Hills


Walk of fame:


         


Det var en filminspelning där just då också.Och här är två loge-er:  

Snart kommer resten av Hollywood besöket! 

Av Matilda - 7 juli 2011 20:23

Jag vaknade kvart i 4 imorse och kunde inte somna om.

Halv 6 satt hela familjen och åt frukost och var hur pigga som helst...

Tidsomställningen från USA är ganska knasig just nu...


Vi har plockat kantarellerna i trädgården och det blev massor!

Jag somnade nästan när jag rensade dem så jag tog stegen och plockade körsbär istället. Då såg jag en bedärande liten ekorr-unge.


Jag gick och hämtade kameran och fick några jätte söta bilder:


   

Allmänt · djur · Mat · resor

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards