Mattis blogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda - 8 juni 2011 19:57

Idag var det dags att baka igen!

Efter skolan gick jag och handlade lite socker och jäst.

Sen satte jag igång med bullbaket.


Resultatet:


   


Ganska stora blev dem...

Av Matilda - 7 juni 2011 20:19

Jag kom precis hem från golfen,

och tänkte att jag skulle visa mina mobilfickor som jag virkat.


Den gröna mobilfickan är min och den blandade är mammas:


 

Snygga???

Av Matilda - 7 juni 2011 15:03

 

Heeelt otroligt!!

Jag hoppade hela 3,48 m på längdhopp idag på idrotten!


Och vilket väder det har varit!

Igår var det 29 grader varmt hela dagen och jag och mamma badade.


Det börjar närma sig sitt slut på skolan!

Om två dagar är det skolavslutning och sommarlovet börjar!


Jag har börjat virka också.

Kankse lägger ut en bild senare...


Hejdå!

Av Matilda - 5 juni 2011 18:56

 Idag kom vi hem från sommarstället i Nyköping!

Min syssling Jessica kom ut också och sov över 2 nätter.

Vi frångade grodor och dansade förfullt.


 Här kommer lite bilder från långhelgen:



        

 

   

Jag i Jessicas One piece!


Kram från mig!


  

Av Matilda - 1 juni 2011 22:11

 Nu är det dags för ett litet boktips!


 

Jag har läst boken "Zeina & Nalle och det hemligaste"

av Sören Olsson och Anders Jacobsson.

Det är den tredje boken i en sanslöst rolig serie.

Om man vill läsa dem så ska man läsa dem i ordning,

 för annars så hänger man inte med.

Den har 137 sidor och texten ser för det mesta ut såhär:

 


Den handlar om två tonåringar som går i samma klass.

I den här boken är dem mitt inne i ett starkt förhållande.

Men Zeina känner sig helt plötsligt som värsta gifta hustrun och blir instruerad av sin bästa kompis att dejta andra killar för att känna om Nalle fortfarande är något speciellt.

Då blir hon upptäckt av honom när hon "provkysser" en annan kille för att se om det slår gnistor om honom också...


Hoppas ni vill läsa den!


Av Matilda - 1 juni 2011 14:04

  

Idag var det vandringsdag med skolan som vi gör varje år.

Man skulle gå med sin kompisgrupp som är blandade från alla årskurser.

6:orna var ute i skogen och anårdnade små tävlingar på vägen.

Alla slutade sen vid 13 så därför är jag hemma så tidigt idag!     


Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards