Mattis blogg

Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda - 28 maj 2010 16:39

Idag hade hela mellanstadiet på min skola turnering!

Jag var i laget Hjortronen och vår hejarramsa gick såhär:

"Norr och syd och öst och väst hjortron laget vi är bäst!"  

Vi tävlade i kub, vollyboll, fotboll, bandy och basket!

Vi fick lite otur med vädret bara! 

På måndag ska vi få veta vem som vann!  


Här är en bild på mina blöta gympa skor:

  

Av Matilda - 25 maj 2010 16:46

Jag spelar det roliga familje spelet "Stone Age" förfullt här hemma!

Jag fick det i födelsedags present och splar det nästan dygnet runt  

  

  

Av Matilda - 23 maj 2010 19:18

Nu var det dags för kalas och jag fick en underbar tårta, med en riktig prinsessa på!  

Sen blåste jag och klarade alla 11 ljus förutom 2 stycken!

  

Av Matilda - 23 maj 2010 09:26

Ett stort grattis till mig själv på denna dag!

Här är vad jag fick på morgonen:

#Jag fick vita och färgade strumpor av mamma och pappa!

#En absolut music 63 av min morbror och hans fru.

#En rutig blus av mormor och Ulf.

#Andra boken i Twilight av mamma och pappa.(främst pappa eftersom han köpte den)

#Ett prickigt nattlinne av mamma och pappa!

#En vit vår mössa av mamma och pappa.

#Två armband av mamma och pappa.

#En liten dove tvål av mamma och pappa.

#Lego av mormor och Ulf. 

#En digital armbands klocka!

#Tjocktröja blå av mamma och pappa!

#En vit blus tillsammans med ett vitt linne av mamma och pappa.

#En jogging dress som jag har på mig nu av mamma och pappa!

#Tre hundra kronor av morfar.

#Och lite slaskiga pussar från Chili!  

Av Matilda - 22 maj 2010 16:44

Nu har mormor och Ulf kommigt hit för att fira min födelsedag imorgon!!   

De kom ända från Eskilstuna ner hit till skåne klockan 13.00

Det ska bli jätte roligt imorgon när vi ska ha kalas!

Puss och kram lilla Mattis!


Av Matilda - 22 maj 2010 10:41

Så här ser mitt historia prov ut till på måndag!

Det är ett helt hefte med medeltiden blandannat: de fyra stånden, digerdöden och heliga birgitta!

Jag pluggar på och hoppas att ni önskar mig lycka till med det!!  

  

Av Matilda - 21 maj 2010 16:38

  

Jag har nyss läst boken "Kitty och träskmarkens hemlighet" av Carolyn Keene.

Den är mycket spännande och rolig att läsa! En känd deckare som det också finns andra böcker av i serien.

Jag rekomenderar den för åldrarna 8-14 kanske. Själv är jag 10 och älskade den!!

jag ger 4/5 poäng!

Av Matilda - 20 maj 2010 17:11

Igår var det äntligen dags för mitt 11-års kalas.

Det ägde rum i Ängelholms bowlinghall.

Jag och 6 av mina kompisar bowlade och åt god tacos!

Jag fick fina presenter tex: en bok "Vampyrens hemlighet" hette den och smycken!

Tack mina kära mina kära små kompisar för en rolig kväll!

  

Presentation


Här skriver jag om min vardag och lägger ut bilder dagligen!

Gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards